PADV(L)INDER is een les methode die gebaseerd is op het Deeltijds Kunst Onderwijs leerplan Kunstig Competent. aan de hand van 4 verschillende fasen binnen een module werken de leerlingen voornamelijk autonoom aan een zelfgekozen competentie onder een van de 5 rollen van het DKO leerplan KC. De vier fasen zijn de ei fase: beginfase waarbij de kennis en vaardigheden rond een competentie worden gepeild en een richting van aanpak wordt gekozen. De rups fase: In deze fase gaat de leerling zelfstandig op zoek naar informatie en oefeningen rond de gekozen competentie. De cocon fase: De leerling maakt samen met de leerkracht een selectie uit de door de leerling verzamelde informatie en oefeningen. De leerling verwerkt deze vervolgens thuis tot deze goed gekend zijn. Als laatste, de vlinder fase: De leerling toont/bespreekt wat ze gedaan en geleerd hebben tijdens de module aan de hand van een mini toonmoment en zelfreflectie.
Het doel van de methode is dat de leerling autonoom te werk kan gaan en zo in aanraking komt met alle leerdoelen binnen het leerplan.