History of Shadows

vr 15.06 / 20:30 – 21:30

● dramafestival

Locatie: Campo Nieuwpoort, Nieuwpoort 31-35, Gent

Tickets: € 5 (standaard)/ €3 (studenten, werklozen, 65+ en docenten, medewerkers en alumni School of Arts) / gratis (studenten, docenten en alumni KASK DRAMA, werkveld) Reserveer je ticket, betalen doe je ter plaatse.

Masterproef van Carine van Bruggen en Eleonore Van Godtsenhoven

De oude wereld
De nieuwe wereld
De modern jungle
Rood staat niet voor passie, rood is rood
Hebben we te weinig historisch inzicht?
Instant-decision-making is sensueel
Te veel denken is niet sexy

Op 14 mei 1970 springt de geroemde Duitse journaliste Ulrike Meinhof uit een raam en daardoor het ondergrondse leven in. Met deze sprong wordt de links radicale Baader-Meinhofgroep geboren, later bekend als de Rote Armee Fraktion.

History of Shadows is een voorstelling over de (on)mogelijkheid van het vertellen van een geschiedenis. Over transformeren, vermommen en manipuleren. Wat tonen we wel, wat tonen we niet? Over de onvoorspelbaarheid van het verleden en het in verzet komen tegen de geschiedenis. Over een raam ophangen en er doorheen springen.

Tekst en creatie: Carine van Bruggen en Eleonore Van Godtsenhoven
Met: Arne De Tremerie, Carine van Bruggen, Eleonore Van Godtsenhoven, Mitch Van Landeghem
Kostuum: Sietske Van Aerde
Techniek: Lennert Boots
Muziek: Olivier Van D’huynslager
Mentoren: Lukas Smolders, Sanja Mitrovic, Wannes Gyselinck
Productionele ondersteuning: Laura Arens
Dramaturg op afstand: Lennert Boots
Met dank aan: Minard Schouwburg, De Grote Post, CAMPO, Frederik Le Roy, Fabrice Delecluse, Gregory Abels, KASK Drama, De Eskimofabriek, Johan Van Godtsenhoven, Kathleen Werckx, Jan van Bruggen, Diny Ebrecht en vele anderen.

History of Shadows is de tweede samenwerking tussen Carine van Bruggen en Eleonore Van Godtsenhoven. In 2016 maakten ze de voorstelling Claire Obscure na het lezen van de autobiografie Alles is IJdelheid van de Parijse schrijfster Claire Goll.

Je kan deze voorstelling combineren met STATE OF THE (THEATRE) STUDENT en Onduidelijke Correspondenties