1/1
© Kirsten Thys van den Audenaerde

Martijn van Sas, Klavier Konzert

master uitvoerende muziek - klassieke muziek

NL

 

“Als ik ooit gelukkig ben geweest achter de piano, dan was het wel wanneer ik deze stukken componeerde“ (Schumann, 1838).

 

Beethoven was van grote invloed op zowel Schumann als Mendelssohn, vooral dan door zijn late sonates, die tot de meest excentrieke en fantasierijke werken van zijn oeuvre behoorden.  Op zijn beurt was Schumann een bewonderaar en goede vriend van Mendelssohn.  Deze drie Duitse componisten uit de Romantiek waren dus op wonderlijke wijze dicht met elkaar verbonden.

De Davidsbündlertänze van Schumann en zijn alter ego’s vormen hier het uitgangspunt, en ze prikkelen de fantasie, met de 18 dansen die samen een heel verhaal vormen.

EN

“If I have ever been happy at the piano, it was when I was composing these.” (Robert Schumann, 1838)

Beethoven was a major influence for both Schumann and Mendelssohn, mainly with his late sonatas that are some of his most eccentric and imaginative works. Schumann, in turn, was not only a close friend but also a great admirer of Mendelssohn’s, making these three German Romanticist composers tightly interconnected.

The Davidsbündlertänze of Schumann and his alter egos are the focal point in this recital, stirring the imagination with 18 dances that form an entire narrative.

Credits

Mentoren / Mentors
Samoshko Vitaly

Links
https://www.facebook.com/events/191294248169857/