Chanel Delmotte, Creativiteit in de sociale en educatieve ruimte

educatieve master audiovisuele beeldende kunsten
Mentoren / Mentors:
Willem Breynaert

Creativiteit in de sociale ruimte:

Wij (Chanel Delmotte en Schauni Camuendo Arias) organiseerden een creatief project bij Overkop te Gent. Overkop is een laagdrempelige jongerenorganisatie waar iedereen van 12 tot 25 jaar welkom is. Chanel Delmotte deed een onderzoek naar hoe verbondenheid kan ontstaan door middel van creatieve beeldende activiteiten. Schauni Camuendo Arias deed een onderzoek naar hoe creatieve beeldende activiteiten een uitlaatklep kunnen bieden. Onze onderzoeken resulteerden in een voorstel voor een atelier-ontwerp.

Een atelierruimte kan een speciale plek bieden waar mensen samenkomen, creatieve ideeën kunnen uitwisselen en hun vaardigheden kunnen ontwikkelen. Het kan helpen om zelfvertrouwen op te bouwen en nieuwe skills te leren die waardevol kunnen zijn. Bovendien kunnen creatieve activiteiten verbondenheid creëren in een groep en een handig hulpmiddel vormen om moeilijke onderwerpen te bespreken.

 

Creativiteit in de educatieve ruimte

Naast dit participatieve kunstproject volgde ik ook onderwijsstages in het Deeltijds Kunstonderwijs. Het gaat om een stage 4e Graad Tekenkunst in SABKA te Aalst, 1ste Graad Beeldatelier en 3e Graad Beeldatelier in de Kunstas te Asse.

Creativity in social space:

We (Chanel Delmotte and Schauni Camuendo Arias) organised a creative project at Overkop in Ghent. Overkop is a low-threshold youth organisation where anyone aged 12 to 25 is welcome.Chanel Delmotte did a study on how connection can be created through creative visual activities. Schauni Camuendo Arias did a research on how creative visual activities can provide an outlet. Our investigations resulted in a proposal for a studio design.

A studio space can provide a special place where people can come together, exchange creative ideas and develop their skills. It can help build self-confidence and learn new skills that can be valuable. Moreover, creative activities can create connection in a group and be a useful tool to discuss difficult topics.

Creativity in the educational space

In addition to this participatory art project, I also undertook teaching internships in part-time art education (DKO). These were an internship 4th Degree Drawing Art at SABKA in Aalst, 1st Degree Image Studio and 3rd Degree Image Studio at the Kunstas in Asse.

Participatief project bij Overkop te Gent:

                                                                                                                     

Stage te SABKA te Aalst – Tekenkunst 4e Graad DKO:

                                                                                                                     

Stage te Kunstas Asse – DKO 3e Graad: