Audrey Devleeschauwer, La Fille d'O
Toon Heyndrickx
De Rebelse Gentse Murielle Scherre startte in 2003 een revolutie met haar lingeriemerk La Fille d’O. Een merk dat staat voor alles en iedereen, in elke vorm, geur en kleur. Een merk dat een “save haven” moet zijn voor iedereen die kracht zoekt in het beeld in de spiegel.
De lingeriewereld wordt nog steeds gedomineerd door over-geseksualiseerde modellen met de perfecte vorm, maar de essentie van het product is al lang verloren. Lingerie is ontworpen om het menselijke lichaam te ondersteunen en in vorm te houden en dit voor iedereen! Met deze ideologie ging ze aan de slag om op een zo transparant en ecologisch mogelijke manier een product te ontwikkelen dat elk lichaam omarmt en jarenlang de ondersteuning biedt die het nodig heeft, zowel mentaal als fysiek.
Dit alles maakt dat La Fille d’O een krachtig verhaal te vertellen heeft dat niet alleen interessant is voor een bachlorproef, maar ook voor onze generatie en degene die nog komen. Het merk vraagt dan ook naar een krachtige fysieke locatie die deze boodschap kan vertalen naar een tastbaar gegeven.
De oude stokerij van het voormalige militaire hospitaal in Antwerpen was al enkele jaren opzoek naar een interessante invulling en werd in functie van deze opdracht hervormd tot die “save haven” dat onze maatschappij nodig heeft.
Met deze opdracht probeer ik mijn eigen steentje bij te dragen door een boodschap en merk te ondersteunen waar ik zelf enorm in geloof. Ik presenteer dan ook graag mijn zoektocht als ontwerper en hoop zo de volgende na mij te inspireren en uit te nodigen om zelf stappen te ondernemen in een verhaal dat wij allen aan het schrijven zijn.
Rebellious Ghentian Murielle Scherre started a revolution in 2003 with her lingerie brand La Fille d’O. A brand that stands for everything and everyone, in every shape, scent and color. A brand that should be a “save haven” for anyone who seeks strength in the image in the mirror.
The lingerie world is still dominated by over-sexualized models with the perfect body, but the essence of the product has long been lost. Lingerie is designed to support and keep the human body in shape and this for everyone! With this ideology, she set out to develop, in the most transparent and ecological way possible, a product that embraces each body and provides the support it needs, mentally and physically, for years to come.
All this makes that La Fille d’O has a powerful story to tell that is not only interesting for a bachelor dissertation, but also for our generation and those yet to come. The brand therefore asks for a powerful physical location that can translate this message into a tangible fact.
The old cole-power plant of the former military hospital in Antwerp had been looking for an interesting interpretation for several years and was, in function of this assignment, transformed into that “save haven” that our society needs.
With this assignment, I try to do my own bit by supporting a message and brand that I believe in. I am therefore happy to present my quest as a designer, hoping to inspire and invite the next ones after me to take their own steps in a story that we are all writing.
Voor meer informatie:
For more information: